Project Description
Σχεδιασμός μαθήματος και προγράμματος σπουδών
Υιοθετήστε προηγμένες τεχνικές διδασκαλίας
- Κατανοήστε το μεγάλο πλεονέκτημα του σχεδιασμού για τη διδασκαλία σας
- Ανακαλύψτε νέους τρόπους για να αποτρέψετε τα κενά διδασκαλίας
- Βελτιώστε τη λειτουργικότητα των μαθημάτων σας
- Προσαρμόστε ένα πρόγραμμα σπουδών για οποιαδήποτε τάξη
Σε αυτό το σεμινάριο κατάρτισης εκπαιδευτικών θα μάθετε:
- Να εντοπίζετε τις ανάγκες κάθε μαθητή και να δημιουργείτε ένα ομαδικό μάθημα για κάθε έναν από τους μαθητές σας
- Πώς να σχεδιάζετε ένα πρόγραμμα σπουδών για έναν οργανισμό γλωσσών
- Πώς να σχεδιάζετε ένα μάθημα με βάση το προφίλ των μαθητών σας
- Να σχεδιάζετε τα μαθήματά σας εύκολα και γρήγορα
Προαπαιτούμενα για κάθε διαδικτυακό μάθημα:
- Καλή σύνδεση στο διαδίκτυο
- Εξοπλισμός με μικρόφωνο και ακουστικά
- Λογαριασμός Skype
- Εξωτερικά ηχεία είναι καλό να υπάρχουν
- Θέληση να μάθετε και υπομονή
- Διαρκής προσπάθεια για εξάσκηση όσων έχετε μάθει
Περιεχόμενα Μαθήματος
Περιγραφή
Αυτό το σεμινάριο Online εκπαίδευσης καθηγητών της ελληνικής αποτελείται από 15 ώρες (4 σύγχρονες/ ζωντανές συναντήσεις με τους εκπαιδευτές και 11 ώρες μελέτης και επικοινωνίας με συνεκπαιδευόμενους για ανταλλαγή ιδεών και εμπειριών).
Περιλαμβάνει θέματα όπως: πώς να σχεδιάζετε ένα αναλυτικό πρόγραμμα και μία μαθησιακή συνάντηση, βασισμένοι στα χαρακτηριστικά των περισσότερων από 20 διαφορετικών ομάδων μαθητών της ελληνικής ως δεύτερης/ ξένης γλώσσας.
Η Τελική Εργασία αφορά στην παραγωγή ενός Σχεδίου Μαθήματος ή ενός Αναλυτικού Προγράμματος, το οποίο θα επιλέξουν οι εκπαιδευόμενοι με βάση τις πραγματικές ανάγκες της διδασκαλίας τους.
Σε ποιον απευθύνεται
- Καθηγητές ελληνικών χωρίς ή με ελάχιστη εμπειρία διδασκαλίας
- Διδάσκοντες που έχουν εμπειρία στη διδασκαλία ελληνικών σε μη τυπικά περιβάλλοντα, π.χ. σε ΜΚΟ, ή επιθυμούν να διδάξουν μια γλώσσα που γνωρίζουν ή τη ελληνική γλώσσα ως δεύτερη/ ξένη γλώσσα
- Έμπειρους καθηγητές ελληνικών που πιστεύουν ότι χρειάζεται να αναβαθμίσουν τις πρακτικές τους δεξιότητες
- Διευθυντές σχολών γλωσσών που προγραμματίζουν να προσφέρουν και ελληνικά ή σχεδιάζουν προγράμματα σπουδών για τις ανάγκες διαφορετικών ομάδων μαθητών
- Άλλο εκπαιδευτικό προσωπικό, βοηθούς ή αναπληρωτές καθηγητές γλωσσών
Μεθοδολογία
Πέρα από τη μελέτη των διδακτικών υλικών σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, θα γίνουν τέσσερις (4) online συναντήσεις σύγχρονης εκπαίδευσης (προαιρετικές) με τους εκπαιδευτές του σεμιναρίου μέσω skype.
Οι σύγχρονες συναντήσεις δεν είναι υποχρεωτικές, αλλά οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να συμμετέχουν για να επιλύουν τυχόν απορίες και να «συναντούν» online τους άλλους συνεκπαιδευομένους.
Οι εκπαιδευόμενοι καθηγητές έχουν την υποχρέωση να αναρτήσουν μία τουλάχιστον απάντηση σε κάθε ενότητα του σεμιναρίου, να απαντήσουν με δέκα τουλάχιστον αναρτήσεις τους σε άλλους εκπαιδευόμενους, να εκπονήσουν μία τελική εργασία καθώς και να συμπληρώσουν τη φόρμα αξιολόγησης του σεμιναρίου.
Οι εκπαιδευτές θα είναι στη διάθεση των εκπαιδευομένων ώστε να επικοινωνούν μαζί τους μέσω Skype, τηλεφώνου ή e-mail.
Περιεχόμενο
Το Σεμινάριο 1 αποτελείται από επτά υπο-ενότητες:
- συμφωνίες και εργαλεία
- παρουσίαση συμμετεχόντων
- τα χαρακτηριστικά των σπουδαστών μας
- σχεδιασμός αναλυτικού προγράμματος σπουδών για την ελληνική ως ξένη ή ως δεύτερη γλώσσα
- σχεδιασμός διδακτικής ενότητας
- τελική εργασία (ατομική ή σε ζευγάρια)
- αναστοχασμός, αξιολόγηση
Δίδακτρα
Τα δίδακτρα γι’ αυτό το σεμινάριο κατάρτισης είναι 70 ευρώ (15 ώρες σύγχρονης και ασύγχρονης μάθησης)
Εκπαιδεύτρια:
Ιφιγένεια Γεωργιάδου, διευθύντρια του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού και πρ. διευθύντρια σπουδών της «Εταιρείας Πολιτιστικής Ανάπτυξης Λέσβου Αιολίς». Απόφοιτη του Φιλοσοφικού Τμήματος της Φιλοσοφικής Σχολής Αθήνας και του Διακρατικού Μεταπτυχιακού Προγράμματος των Πανεπιστημίων Αθήνας και Λονδίνου «Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα». Μετεκπαιδεύτηκε στη χρήση θεατρικών τεχνικών στη διδασκαλία και στην εκπαίδευση ενηλίκων. Συγγραφέας βιβλίων καθώς και άρθρων για τη διδασκαλία της νέας ελληνικής ως ξένης γλώσσας. Εκπαιδεύτρια καθηγητών, πιστοποιημένη ICC Master Trainer (εκπαιδεύτρια εκπαιδευτών των εκπαιδευτών ενηλίκων και των εκπαιδευτικών) και συντονίστρια σεμιναρίων Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και Εκπαίδευσης για την Ειρήνη στο Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού, σε Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις και σε άλλους φορείς. Συντονίστρια ερευνητικών προγραμμάτων για την εκπαίδευση σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Ιδρυτικό μέλος της ΩΣΜΩΣΗΣ-Κέντρου Τεχνών και Διαπολιτισμικής Αγωγής και ενεργό μέλος της Κοινωνίας των Πολιτών. Αξιολογήτρια Εκπαιδευτών Ενηλίκων στον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων (ΕΟΠΠΕΠ) και προγραμμάτων για την εκπαίδευση ενηλίκων στο Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ).
Άλλοι εκπαιδευτές ενηλίκων πιστοποιημένοι και έμπειροι στη διδασκαλία και στην εκπαίδευση ενηλίκων συνεργάζονται επίσης για εξειδικευμένα θέματα σε όλα τα σεμινάρια του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού.
Ημερομηνίες
15 ώρες (4 ώρες σύγχρονης και 11 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης)
- 9 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2021
- 1 Μαρτίου έως 30 Μαρτίου 2022
Πιστοποίηση
Το Κέντρο μας εκδίδει Βεβαίωση Παρακολούθησης για τα σεμινάρια κατάρτισης που έγιναν, για να υποβληθεί σε ιδιωτικούς ή δημόσιους οργανισμούς και προκηρύξεις θέσεων. Το Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού είναι επίσημα αναγνωρισμένο ως Κέντρο Δια Βίου Μάθησης και ως σχολείο γλωσσών από το Ελληνικό Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΕΟΠΠΕΠ κωδικός 2101782/ 2018 και 2308668/2018).
Γλώσσα εργασίας
Η ελληνική είναι η γλώσσα εργασίας στο σεμινάριο αυτό